Artykuły

„Czarna maska” z Poznania rusza w świat

To już nie tajemnica, że ostatnia — w sensie chrono­logii tworzenia — opera Krzy­sztofa Pendereckiego Czar­na maska, w realizacji poz­nańskiego Teatru Wielkiego, cieszy się ogromnym powo­dzeniom nie tylko w Polsce.

Jest ta pozycja po prostu świetnym „towarem eksporto­wym”, przede wszystkim ze względu na nazwisko kompozy­tora, ale z pewnością i dzięki prostej, niemal kameralnej for­mie inscenizacyjnej (Ryszard Peryt i Ewa Starowieyska) a także muzycznej (Mieczysław Dondajewski) i wykonawczej (wybitna kreacja Ewy Werki); dotychczas prezentowana już była za granicą m. in. w RFN i Związku Radzieckim. Plany eksportowe na ten rok są zaś dla Czarnej maski i poznań­skiego teatru operowego wprost imponujące: w maju — występy na „Praskiej Wiośnie” oraz w Danii, na Festiwalu „Tivoli”, w czerwcu — w Bułgarii, we wrześniu — w Hiszpanii, a w listopadzie — ponownie w RFN.

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji